Povolání

Hunter
hunter je samostatné povolání které má velikou zručnost.já osobně si myslím že toto povolání je samotářské a proto se rozhodněte pečlivě jestli chcete hrát právě za huntera.ale má skoro stejné vlastnosti jako warior může dělat tank v bitce proti nepříteli ale taky nemusí to vše je jen a pouze na vás.jeho schopnosti jsou:ovládání zvířat,střelba,přežití a ostatní.a má také výhodu v tom že si může ochočit  nejaké zvíře pomocí jednoho kouzla které získáte na poměrně nízkém levelu.ale POZOR když se nebudete starat o své zvíře tak místo nepřitele napadne vás.




Druid

Druidi jsou odpradávna strážci světa. Celé generace zůstávali v pokojném spánku, až dokud se nemuseli vzbudit, aby čelili hrozbě Plamenné Legie. Po Archimondově porážce se Druidi rozhodli zůstat v probouzejícím se světě a pomoci znovu vybudovat území zničené Legií. Útok Legie zanechal obrovskou jizvu v přírodním řádě a druidi se zavázali jej vyléčit. Druid je povolání velmi variabilní. Dá se o něm říct, že umí všechno ale ne pořádně (něco jako Brouk Pytlík). Protože je to bojovník přírody, může na sebe brát různé podoby s různými výhodami. Je schopný být tankem (medvědí forma), damage dealerem (kočičí forma) nebo healerem (normální, lidská forma). Počas levelování je většina druidů feral (tj. kočka nebo medvěd).


Warrior
Bojovník neboli Warrior je jako v každé hře class který má obrovskou výdrž, je to zuřivec a specializuje se na boj na blízko se sečnou či tupou zbraní. Jako jeden z mála může držet dvě zbraně najednou a to mu umožňuje udílet opravdu velké poškození vůči cíli. Warrior je také diky možnosti nosit štít, plátovanou zbroj a přepnout se do obraného postoje často volen jako Tank. K tomu jsou uzpůsbeny i jeho ability které jsou rozdělené na neutrální, čistě bojové a obrané. Warrior je stejně jako mnohá jíná povolání bezvýhradně závislý na svém oblečení a především na své zbrani. Warrior beze zbraně je jako Mág bez many. Tím že je Warrior takto závislý na itemech má většinou v Raidech přednost před hunterem, paladinem a ostatními classy při lootvaní zbraní. Warrior by se také měl velice dobře naučit při boji běhat a uskakovat, protože na stojící cíl se velice snadno útočí.




Mage
Mág je standartním povoláním v každé RPG hře a nejinak i ve WoWku. Mage neboli kouzelník, jak už název napovídá si vytvořil velkou zálibu v kouzlech a magii, kterou téměř bezvýhradně používá v každém souboji. Je schopen vynikat ve třech oborech a sice Ohnivá, Ledová a Arcane kouzla ... V partě většinou hraje roli dmg dealera, automatu na pití a jídlo a také buffera, poněvadž je schopen zvýšit Intelect každému přátelskému hráči na půl hodiny kouzlem Arcane Intelect. Mág je také schopen soustředit svou mysl a pomocí teleportačních run a kamenů přemístit sebe, či celou partu do hlavních měst své frakce. Když se sečtou všechny jeho aspekty (jídlo, voda, intelect buff, dmg, portaly), tak je velice vyhledávaným společníkem při tovření ať už party či raidu. V PvP mág vyniká především díky abilitě Polymorph, kterou dokáže nepřítele proměnit ve zvíře (ovce, želva, prase) a tím získat čas.


Rogue
rogue je jako no jako mist prostředí může odemikat zámky být neviditelným a proto se snáž proplíži okolo nepřátel.Toto povolání je navržené tak, aby umožňovalo uštědřovat vysoké damage s použitím nejrůznějších podvodných skillů, používáním jedů a zničujících útočných komb bojového umění.na dobré odstranení nepřítele musí nejdříve získat kombo body to jsou takové  červené tečky okolo orázku nepřítele čím více těchto  kombo bodů tím pak dá závěrečným utokem rogue větší damage.jeho schopnosti jsou:vraždění,lstivost,boj,ability a jedy.                                                       

Warlock
Warloci byli mágové, kterí propadli temnému učení. Toužící po temných vědomostech, propadli se do magie, která nepocházela z Azerothu. Svou sílu nyní čerpají od Plamenné Legie, která jim dovoluje používat ničivé energie a vyvolávat démonické přisluhovače. Warlock je výborné povolání pokud chcete hrát bez pomoci jiných hráču, protože si umí vyvolat širokou škálu démonu. Ale i bez nich to umí. Má velký damage (i když většinou díky DoT spelům) ale je i výborný debuffer (laicky řečeno "oslabovač nepřátel"). Můžou také ovládat nepřátelé díky spelům Seduction a Banish. V raidu se hodí vždy, buď jako už výše zmíněný debuffer a damage dealer, ale i jako zásoba Helthstoneů, kamenů které vám umí doplnit život a Soulstonů, které vás sou schopné po smrti oživit.

  

Priest
Kněz je mistem v léčivé magii, a kontrole nenávisti.nikdo v této disciplíně nevyniká, tak jako Kněz.
Kněží mají navíc možnost oživit zabitého spojence. Tuto
možnost mají i Šaman a Paladin. I čaroděj (warlock) .
má schopnost oživování, ten k ní ale potřebuje předměty
zvané Soul Stones. Kněz disponuje Buff Kouzly, která pomáhají
celé partě. Může také na vyšších levelech převzít kontrolu nad
některými humanoidními nepřáteli, stejně jako nad postavami .
nepřátelských hráčů.      

 


Shaman
Šamani jsou duchovními vůdci svých kmenů a klanů. Pomocí
komunikace s duchy, vidí do budoucnosti a vedou svůj lid během
nejtěžších časů. Již mnoho nepřátel udělalo tu chybu, že je díky
jejich moudrosti a vyrovnanosti považovali za pacifisty. Když
jsou napadeni, dokážou se Šamani bránit řadou nejrůznějších sil,
které čerpají z přírody, se kterou jsou duchovně spojeni.
Šaman je vedlejší léčitelské povolání (například oproti Knězi) s
velkým repertoárem různých kouzel a možností. Šamani jsou v
partách oblíbení především díky svým Totemům, které dodávají
všem členům party rozličné bonusy. Šaman používá čtyři druhy
Totemů: Vzdušné, Zemní, Ohnivé a Vodní. Jednou z
nejdůležitějších částí hry za Šamana je naučit se, který Totem
se vyplatí používat při které situaci.
Šaman je podobné povolání jako Paladin.

Paladin ( Lamadin )
Paladin je svatým bojovníkem a obávaným protivníkem na všech bojištích. Vrhá se do žáru bitev posílen odvahou a svatými schopnostmi. Bojuje za svou zem a za dobro. Nemrtvé a veškeré zlo rozdrtí svým kladivem. Zvyšuje ability svých přátel svými aurami a svatými pečetěmi a když vypadá situace ztracená a beznadějná, Paladin posvětí padlé Svatým Světlem. Najednou jsou zdraví a silní a spolu zniční všechny nepřátele, kteří se jim postaví do cesty. Paladiny se mohou stát pouze Lidé a Trpaslíci. Žádná z ras Hordy tuto možnost nemá. Podobně jako žádná z ras Aliance nemůže zakusit povolání Šamana. Tato situace se ovšem brzy změní v datadisku Burning Crusade. Paladinové jako zastánci světlé strany se snaží ze světa vymítit všechno zlo a jeho největší podobu vydí v Nemrtvých, proti kterým neustále bojují.